Forum www.ld06.fora.pl Strona Główna www.ld06.fora.pl
Lotnictwo i Kosmonautyka rocznik '06
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Lista terminów, których wyjaśnienie mamy przygotować

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.ld06.fora.pl Strona Główna -> Avionika - 7 semestr / Prawo I Przepisy Lotnicze
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Enter
Starosta



Dołączył: 13 Cze 2008
Posty: 118
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Chełm

PostWysłany: Nie 0:46, 08 Lis 2009    Temat postu: Lista terminów, których wyjaśnienie mamy przygotować

Otóż jeszcze takowej nie dostałem, ale kiedy tylko się pojawi na pewno umieszczę Razz

POZDRO!!!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Proximus




Dołączył: 13 Cze 2008
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Pon 19:25, 30 Lis 2009    Temat postu:

Nie pamiętam które hasła były dokładnie do opisania ale zanotowałem takie:
Arrow Certyfikat typu
Arrow Posiadacz certyfikatu typu
Arrow Ograniczony certyfikat typu
Arrow Dyrektywa zdatności
Arrow Świadectwo typu
Arrow Uzupełniające świadectwo typu
Arrow akceptowalne warunki spełnienia
Arrow biuletyny - obowiązkowe, nieobowiązkowe, listy serwisowe
Arrow status biuletynów serwisowych
Arrow uzupełniający certyfikat typu
Jakby ktoś miał inne to mógłby wrzucić, najlepiej opisane Smile


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Krzysiek




Dołączył: 16 Cze 2008
Posty: 244
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: EPNL

PostWysłany: Wto 21:19, 01 Gru 2009    Temat postu:

MEL (Minimum Equipment List) - pozwala użytkować SP w stanie zdatnym do lotu, pomimo iż niektóre jego wyposażenie jest niesprawne, lecz nie wpływa na bezpieczeństwo SP. MEL powstaje dla danego typu SP i rodzaju użytkowania, jest zatwierdzany przez odpowiednią władzę (EASA). MEL opisuje czynności, jakie należy wykonać aby latać z danymi niesprawnymi urządzeniami na pokładzie

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Enter
Starosta



Dołączył: 13 Cze 2008
Posty: 118
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Chełm

PostWysłany: Śro 1:35, 02 Gru 2009    Temat postu:

Certyfikat typu – Spełnianie przez statki powietrzne wymagań, o których mowa w art. 4 ust. 1 lit. b) (zarejestrowane w państwie członkowskim), a także przez zamontowane na nich wyroby, części
i akcesoria, stwierdza się w następujący sposób:
wyroby muszą posiadać certyfikat typu. Certyfikat typu oraz certyfikacja zmian w stosunku do certyfikatu typu, łącznie z uzupełniającymi certyfikatami typu, zostają wydane, jeżeli wnioskodawca wykaże, że wyrób spełnia podstawę certyfikacji typu, określoną w art. 20, ustanowioną w celu potwierdzenia spełniania zasadniczych wymagań, o których mowa w ust. 1, oraz jeżeli wyrób nie posiada żadnych cech lub charakterystyk czyniących go niebezpiecznym w użytkowaniu. Certyfikat typu obejmuje wyrób łącznie ze wszystkimi zainstalowanymi na nim częściami i akcesoriami.


Dyrektywa zdatności – (Airworthiness directive – AD) Dokument prawny, który identyfikuje wyroby lotnicze, w których wystąpił stan niebezpieczny lub gdzie taki stan może łatwo wystąpić lub rozwinąć się w innym wyrobie tego samego projektu typu. Opisuje działania korygujące do wykonania lub warunki lub ograniczenia pod jakimi wyroby mogą kontynuować pracę.
Dyrektywa zdatności oznacza dokument wydany lub przyjęty przez Agencję, który nakazuje wykonanie czynności na statku powietrznym celem przywrócenia dopuszczalnego poziomu bezpieczeństwa w sytuacji, gdy dowody wskazują że poziom bezpieczeństwa statku powietrznego może być zagrożony.
b) Agencja wydaje dyrektywę zdatności, gdy:
1. Agencja stwierdzi powstanie na statku powietrznym stanu niebezpiecznego będącego skutkiem wadliwości statku powietrznego, silnika, śmigła, części lub wyposażenia zabudowanego na statku powietrznym; i
2. taki stan może istnieć lub powstać na innych statkach powietrznych.
c) Jeżeli Agencja musi wydać dyrektywę zdatności dla wyeliminowania stanu niebezpiecznego, o którym mowa w lit. b), lub dla wykonania inspekcji, to posiadacz certyfikatu typu, ograniczonego certyfikatu typu, uzupełniającego certyfikatu typu, zatwierdzenia projektu naprawy poważnej, autoryzacji ETSO lub każdego innego stosownego zatwierdzenia, uznanego za wydane na mocy niniejszego rozporządzenia:
1. proponuje odpowiednie działania naprawcze lub niezbędne inspekcje, lub jedno i drugie oraz przedstawia szczegóły swoich propozycji do zatwierdzenia przez Agencję;
2. po zatwierdzeniu przez Agencję propozycji, o których mowa w punkcie 1) udostępnia odpowiednie dane opisowe i instrukcje wykonania wszystkim znanym użytkownikom lub właścicielom wyrobu, części lub wyposażenia oraz, na żądanie, każdej osobie, od której wymagane jest przestrzeganie
dyrektywy zdatności.
d) Dyrektywa zdatności zawiera przynajmniej następujące informacje:
1. identyfikację stanu niebezpiecznego;
2. identyfikację statku powietrznego, którego to dotyczy;
3. wymagane działania;
4. czas wykonania wymaganych czynności;
5. datę wejście w życie.


Akceptowalne warunki spełnienia – Agencja opracuje akceptowalne sposoby spełnienia, które mogą być stosowane przez Państwa Członkowskie przy ustalaniu zgodności z tą Częścią. Jeśli akceptowalne
sposoby spełnienia są spełnione, to odnośne wymagania tej Części będą uznane za spełnione.
•Każdy może próbować spełnić wymaganie przepisu na swój sposób, jednakże w tym momencie musi to udowodnić przed Nadzorem
•W przypadku zastosowania się AMC następuje automatyczne spełnienie przepisu.


MEL jest dokumentem łagodzącym wymagania przeznaczonym do wykorzystania, gdy zidentyfikowane zostało uszkodzenie. Jego celem nie jest, jednakże, zachęcanie do użytkowania
statku powietrznego z niedziałającym wyposażeniem ani funkcjonowanie jako lista kontrolna zdatności. Takie operacje są dozwolone jedynie jako wynik starannej analizy każdego przypadku w celu zapewnienia, że wymagany poziom bezpieczeństwa jest utrzymany. Podstawowym założeniem w trakcie wydawania zezwolenia na wylot statku powietrznego z niedziałającym wyposażeniem jest, że kontynuowanie użytkowania statku powietrznego w tym stanie powinno być ograniczone do minimum.

„certyfikat przewoźnika lotniczego (AOC)” oznacza certyfikat wydany przedsiębiorstwu, potwierdzający, że przewoźnik ten posiada kwalifikacje zawodowe i organizacyjne, pozwalające
zapewnić bezpieczeństwo operacji określonych w certyfikacie, zgodnie z odpowiednimi przepisami prawa wspólnotowego lub krajowego;


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.ld06.fora.pl Strona Główna -> Avionika - 7 semestr / Prawo I Przepisy Lotnicze Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin